Atribuțiile compartimentului impozite si taxe locale
Activitatea compartimentului impozite și taxe locale se bazează în principal pe organizarea și asigurarea acțiunii de constatare, stabilire și încasare la bugetul local a impozitelor și taxelor locale datorate de persoanele fizice și juridice precum și a altor venituri ale bugetului local, inclusiv a majorărilor de întârziere și consiliere fiscală, în conformitate cu prevederile Codului fiscal, ale Codului de procedura fiscală și a celorlalte acte normative adoptate de către autoritățile centrale și locale.
În cazul persoanelor fizice activitatea se concretizează în general pe realizarea următoarele obiective:
- a) organizarea şi asigurarea acţiunii de constatare a impozitelor şi taxelor locale, datorate de persoanele fizice;
- b) întocmirea borderourilor de debite şi scăderi, urmărirea operării lor şi asigurarea transferării acestora la organele de încasare;
- c) urmărirea întocmirii şi depunerii în termenele prevăzute de lege a declaraţiilor de impunere de către persoanele fizice;
- d) asigurarea gestionării documentelor referitoare la impunerea fiecărui contribuabil persoană fizică;
- e) verificarea persoanelor fizice aflate în evidenţă ca deţinătoare de bunuri sau venituri supuse impozitelor şi taxelor locale şi a altor impozite şi taxe ce constituie venit al bugetului local, în legătură cu sinceritatea declaraţiilor făcute, cu modificările intervenite, operând, după caz, diferenţele faţă de impunerile iniţiale şi luarea măsurilor pentru încasarea acestora la termen;
- f) aplicarea sancţiunile prevăzute de actele normative aflate în vigoare, tuturor contribuabililor persoane fizice, care au încalcat legislaţia fiscală şi luarea măsurilor ce se impun pentru înlăturarea deficienţelor constatate;
- g) ţinerea evidenţelor debitelor din impozite şi taxe şi modificările debitelor iniţiale pentru persoanele fizice;
- h) înregistrarea biletelor prezentate de organizatorii de spectacole persoane fizice, vizarea şi semnarea carnetelor şi urmărirea încasării de la aceştia a impozitului datorat;
- i) analizarea, cercetarea şi propunerea spre soluţionarea Consiliului local al Comunei Gilau cererilor în legătură cu acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor fiscale către bugetul local, precum şi a cererilor referitoare la operaţiunile de restituire şi compensări, în conformitate cu prevederile legale, în cazul persoanelor fizice;
- j) analizarea, cercetarea şi soluţionarea cererilor cu privire la stabilirea impozitelor şi taxelor locale, formulate de către persoanele fizice, conform competenţelor legale;
- k) propunerea, în condiţiile legii, a modificării cuantumului impozitelor şi taxelor locale, precum şi stabilirea de taxe speciale ce urmau a fi aprobate de către Consiliul local, datorate de către persoanele fizice;
- l) asigurarea prezentării tuturor documentelor necesare ordonatorului principal de credite şi Consiliului local, în vederea întocmirii bugetului local, precum şi a modului de execuţie al bugetului local;
- m) asigurarea arhivării actelor;
- n) colaborarea cu celelalte compartimente pentru întocmirea raportului anual ce se prezintă Consiliului local;
- o) urmărirea şi răspunderea de respectarea şi aplicarea hotărârilor Consiliului local, dispoziţiilor primarului şi a celorlalte acte normative care reglementează impozitele şi taxele locale şi alte impozite şi taxe care constituie venit al bugetului local, datorate de persoanele fizice;
- p) îndeplinirea şi a altor atribuţii stabilite prin lege, hotărâri ale Consiliului local, dispoziţii ale primarului sau primite de la şefii ierarhici;
În cazul persoanelor juridice activitatea se concretizează în general pe realizarea următoarele obiective:
- a) organizarea şi asigurarea acţiunii de constatare a impozitelor şi taxelor locale, datorate de persoane juridice;
- b) întocmirea borderourile de debite şi scăderi şi urmărirea operării lor;
- c) urmărirea întocmirii şi depunerii în termenele prevăzute de lege a declaraţiilor de impunere de către persoanele juridice;
- d) asigurarea gestionării documentelor referitoare la impunerea fiecărui contribuabil persoană juridică;
- e) verificarea persoanele juridice aflate în evidenţă ca deţinătoare de bunuri sau venituri supuse impozitelor şi taxelor locale şi a altor impozite şi taxe ce constituie venit al bugetului local, în legătură cu sinceritatea declaraţiilor făcute şi sancţionarea nedeclarării în termenul legal a acestor bunuri supuse impozitării sau taxării;
- f) aplicarea sancţiunilor prevăzute de actele normative aflate în vigoare, tuturor contribuabililor persoane juridice, care încalcă legislaţia fiscală şi luarea măsurilor ce se impun pentru înlăturarea deficienţelor constatate;
- g) ţinerea evidenţei debitelor din impozite şi taxe şi modificărilor debitelor iniţiale pentru persoanele juridice;
- h) asigurarea evidenţei plăţilor de impozite şi taxe pe baza declaraţiilor depuse de persoanele juridice, care s-au completat cu procesele verbale de control ale personalului de specialitate;
- i) verificarea modului în care agenţii economici persoane juridice, au calculat şi virat la termenele legale sumele cuvenite bugetului local cu titlu de impozite şi taxe;
- j) efectuarea şi întocmirea de situaţii în legătură cu verificarea, constatarea şi stabilirea taxelor şi impozitelor locale la persoanele juridice, rezultate ale acţiunilor de verificare şi impunere, măsurile luate pentru nerespectarea legislaţiei fiscale, cauzele care generează fenomenele de evaziune fiscală şi propunerea de măsuri pentru întărirea legalităţii în materie de impozite şi taxe;
- k) analizarea, cercetarea şi soluţionarea cererilor cu privire la stabilirea impozitelor şi taxelor locale, formulate de către persoanele juridice, conform competenţelor legale;
- l) propunerea, în condiţiile legii, a modificării cuantumului impozitelor şi taxelor locale, precum şi stabilirea de taxe speciale ce urmează a fi aprobate de către Consiliul local, datorate de către persoanele juridice;
- m) asigurarea prezentării tuturor documentelor necesare ordonatorului principal de credite şi Consiliului local, în vederea întocmirii bugetului local, precum şi a modului de execuţie al bugetului local;
- p) asigurarea arhivării actelor;
- n) colaborarea cu celelalte compartimente pentru întocmirea raportului anual ce se prezintă Consiliului local;
- o) urmărirea şi răspunderea de respectarea şi aplicarea hotărârilor Consiliului local al comunie Gilau, dispoziţiilor primarului şi a celorlalte acte normative care reglementează impozitele şi taxele locale şi alte impozite şi taxe care constituie venit al bugetului local, datorate de persoanele juridice;
- p) îndeplinirea şi altor atribuţii stabilite prin lege, hotărâri ale Consiliului local, dispoziţii ale primarului sau primite de la şefi ierarhici;
ANUNȚURI COLECTIVE PRIVIND COMUNICAREA PRIN PUBLICITATE
Document | Data | doc_tags_hfilter | |
---|---|---|---|
ANUNT COLECTIV privind comunicarea prin publicitate depunere evaluare cladiri, nr.22477 din 04.09.2023 | 04.09.2023 | ||
ANUNT COLECTIV privind comunicarea prin publicitate decizii de impunere nr.22253 din 30.08.2023 | 30.08.2023 | ||
Anunț Colectiv 22264 | 30.08.2023 | ||
ANUNT COLECTIV privind comunicarea prin publicitate decizii de impunere nr.20402 din 07.08.2023 | 07.08.2023 | ||
ANUNT COLECTIV privind comunicarea prin publicitate decizii de impunere nr.20400 din 07.08.2023 | 07.08.2023 | ||
Anunț colectiv 19389 | 25.07.2023 | ||
Anunț Colectiv 655 | 21.06.2023 | ||
Anunț Colectiv 15813 | 21.06.2023 | ||
Anunțul colectiv privind comunicarea prin publicitate nr. 620 /13.06.2023 | 14.06.2023 | ||
Anunțul colectiv privind comunicarea prin publicitate nr. 9.243 /19.04.2023 | 24.04.2023 | ||
Anunț colectiv privind comunicare prin publicitate nr. 356 / 19.04.2023 | 24.04.2023 | ||
ANUNT COLECTIV nr.9469 din 20.04.2023 | 20.04.2023 | ||
Anunțul colectiv privind comunicarea prin publicitate nr. 186 / 02.03.2023 | 03.03.2023 | ||
Anunț colectiv nr.184 / 02.03.2023 | 02.03.2023 | ||
Anunțul colectiv privind comunicarea prin publicitate nr. 19 / 10.01.2023 | 15.01.2023 | 2023 | |
Anunțul colectiv privind comunicarea prin publicitate nr. 1.407 / 07.11.2022 | 07.11.2022 | ||
Anunt colectiv | 27.10.2022 | ||
Anunțul colectiv privind comunicarea prin publicitate nr. 1354 / 25.10.2022 | 26.10.2022 | 2022 | |
Anunț colectiv | 16.09.2022 | 2022 | |
Anunț Colectiv Pentru Comunicarea Prin Publicitate | 25.08.2022 | 2022 | |
Anunt colectiv | 26.07.2022 | 2022 | |
Anunt colectiv | 22.07.2022 | ||
Anunț colectiv | 20.06.2022 | 2022 | |
Anunț colectiv | 24.05.2022 | 2022 | |
Anunț colectiv | 18.04.2022 | 2022 | |
Anunț colectiv | 18.04.2022 | 2022 | |
Anunț colectiv | 23.03.2022 | 2022 | |
Anunț colectiv | 16.02.2022 | 2022 | |
Anunț colectiv | 17.01.2022 | 2022 | |
Anunț colectiv | 14.12.2021 | 2021 | |
Anunț colectiv | 18.11.2021 | 2021 | |
Anunț colectiv | 12.10.2021 | 2021 | |
Anunț colectiv | 22.09.2021 | 2021 | |
Anunț colectiv | 20.09.2021 | 2021 | |
Anunț colectiv | 17.08.2021 | 2021 | |
Anunț colectiv | 12.08.2021 | 2021 | |
Anunț colectiv | 26.07.2021 | 2021 | |
Anunț colectiv | 20.07.2021 | 2021 | |
Anunț colectiv | 30.06.2021 | 2021 | |
Anunț colectiv | 18.06.2021 | 2021 | |
Anunț colectiv | 10.05.2021 | 2021 | |
Anunț colectiv | 22.04.2021 | 2021 | |
Anunț colectiv | 15.04.2021 | 2021 | |
Anunț colectiv | 29.03.2021 | 2021 | |
Anunț colectiv | 10.03.2021 | 2021 | |
Anunț colectiv | 28.02.2021 | 2021 | |
Anunț colectiv | 16.02.2021 | 2021 | |
Anunț colectiv | 13.10.2020 | 2020 | |
Anunț colectiv | 23.09.2020 | 2020 | |
Anunț colectiv | 04.05.2020 | 2020 | |
Anunț colectiv | 29.04.2020 | 2020 | |
Anunț colectiv | 19.03.2020 | 2020 | |
Anunț colectiv | 17.03.2020 | 2020 | |
Anunț colectiv | 03.03.2020 | 2020 | |
Anunț colectiv | 13.02.2020 | 2020 | |
Anunț colectiv | 31.01.2020 | 2020 | |
Anunț colectiv | 11.12.2019 | 2019 | |
Anunț colectiv | 13.11.2019 | 2019 | |
Anunț colectiv | 14.10.2019 | 2019 | |
Anunț colectiv | 02.10.2019 | 2019 | |
Anunț colectiv | 30.09.2019 | 2019 | |
Anunț colectiv | 24.09.2019 | 2019 | |
Anunț colectiv | 27.08.2019 | 2019 | |
Anunț colectiv | 27.08.2019 | 2019 | |
Anunț colectiv | 16.07.2019 | 2019 | |
Anunț colectiv | 11.07.2019 | 2019 | |
Anunț colectiv | 26.06.2019 | 2019 | |
Anunț colectiv | 19.06.2019 | 2019 | |
Anunț colectiv | 15.05.2019 | 2019 | |
Anunț colectiv | 12.04.2019 | 2019 | |
Anunț colectiv | 15.03.2019 | 2019 | |
Anunț colectiv | 14.03.2019 | 2019 | |
Anunț colectiv | 19.02.2019 | 2019 | |
Anunț colectiv | 22.01.2019 | 2019 |
LEGISLAȚIE
- PROCEDURA de comunicare a actelor administrative fiscale, actelor de executare și altor acte emise de catre Serviciul Financiar Contabil al Comunei Gilău prin mijloace electronice de transmitere la distantă
- HCL 326/2022 privind stabilirea impozitelor si taxelor pentru anul 2023
- Hotararea nr. 101 si 280 pentru stabilirea imozitelor si taxelor locale pentru anul 2022
- Anexa la HCL nr. 68 din 12 mai 2020 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2021
- Hotararea nr 68 din 12 mai 2020 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2021
- Hotararea privind indexarea impozitelor si taxelor locale pe anul 2020
- Hotararea privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pe anul 2019
CLĂDIRI
LUAREA ÎN EVIDENȚĂ A CLĂDIRILOR PERSOANE FIZICE
- Anexa 1 la declaratia fiscala persoane fizice rezidente intr-un alt stat membru al U.E.
- Anexa Model 2016 ITL 001 cladiri rezidentiale-nerezidentiale cu destinatie mixta persoane fizice
- Model imputernicire
- ACTE NECESARE
SCOATEREA DIN EVIDENȚĂ A CLĂDIRILOR PERSOANE FIZICE
- Declaratie pentru scoatere din evidenta a terenurilor si cladirilor – persoane fizice
- Model imputernicire
- ACTE NECESARE
IMPUNERE CLĂDIRI PERSOANE JURIDICE
- Anexa 2 Declaratie fiscala cladiri rezidentiale-nerezidentiale-destinatie mixta PJ
- Anexa 2
- Declaratie pe proprie raspundere cladiri PJ
- Model imputernicire
- ACTE NECESARE
SCOATERE DIN EVIDENȚĂ CLĂDIRI PERSOANE JURIDICE
- Declaratie pentru scoaterea din evidenta a cladirilor apartinand persoanelor juridice
- Model imputernicire
- ACTE NECESARE
LUAREA ÎN EVIDENȚĂ A TERENURILOR PERSOANE FIZICE
- Anexa 3 Declaratie fiscala pentru stabilirea impozitului pe teren – PF
- Anexa 3 la declaratia fiscala pentru persoane fizice rezidente intr-un alt stat membru al U.E.
- Model imputernicire
- ACTE NECESARE
SCOATEREA DIN EVIDENȚĂ A TERENURILOR PERSOANE FIZICE
- Declaratie pentru scoatere din evidenta a terenurilor și cladirilor – PF
- Model imputernicire
- ACTE NECESARE
IMPUNERE TERENURI PERSOANE JURIDICE
- Anexa 4 Declaratie fiscala pentru stabilirea impozitului pe teren -PJ
- Anexa 4 la declaratia fiscala pentru stabilirea impozitului pe teren in cazul PJ
- Model imputernicire
- ACTE NECESARE
SCOATEREA DIN EVIDENȚĂ A TERENURILOR PERSOANE JURIDICE
- Anexa 4 Declaratie fiscala pentru scoaterea din evidenta a terenului – PJ
- Model imputernicire
- ACTE NECESARE
MIJLOACE DE TRANSPORT
LUARE ÎN EVIDENȚĂ A MIJLOCULUI DE TRANSPORT PERSOANE FIZICE
- Anexa 5 Declaratie auto PF-PJ
- Anexa 5 Declaratie fiscala pentru stabilirea impozitului pe mijloacele de transport aflate in proprietatea PF si PJ
- Anexa 6 Declaratie fiscala pentru stabilirea impozitului asupra mijloacelor de transport marfa (peste 12 tone) PFsi PJ
- Anexa 6 Declaratie auto peste 12 Tone PF-PJ
- Anexa 7 Declaratie fiscala pentru stabilirea impozitului pe mijloacele de transport pe apa-barci PF-PJ
- Anexa 7 Declaratie barci PF-PJ
- Model imputernicire
- ACTE NECESARE
SCOATERE DIN EVIDENȚĂ A MIJLOACELOR DE TRANSPORT PERSOANE FIZICE
LUARE ÎN EVIDENȚĂ A MIJLOACELOR DE TRANSPORT PERSOANE JURIDICE
- Anexa 5 Declaratie fiscala pentru stabilirea impozitului pe mijloacele de transport aflate in proprietatea PF si PJ
- Anexa 6 Declaratie fiscala pentru stabilirea impozitului asupra mijloacelor de transport marfa (peste 12 tone) PFsi PJ
- Anexa 7 Declaratie fiscala pentru stabilirea impozitului pe mijloacele de transport pe apa -barci -PF-PJ
- Model imputernicire
- ACTE NECESARE
SCOATERE DIN EVIDENȚĂ A MIJLOACELOR DE TRANSPORT PERSOANE JURIDICE
- Anexa 1 Declaratie pentru scoaterea din evidenta a mijloacelor de transport
- Model imputernicire
- ACTE NECESARE
CERTIFICAT FISCAL
ELIBERARE CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALĂ PERSOANE FIZICE
ELIBERARE CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALĂ PERSOANE JURIDICE
SPECTACOLE
- Cerere pentru inregistrare respectiv vizare a abonamentelor si a biletelor de intrare la spectacole
- Anexa 2 Decont impozit pe spectacole
- ACTE NECESARE
RECLAMĂ ȘI PUBLICITATE
AFIȘAJ ÎN SCOP DE RECLAMĂ ȘI PUBLICITATE PERSOANE FIZICE
- Anexa 15 Declaratia fiscala pentru stabilirea taxei pentru afisaj in scop de reclama si publicitate PF
- ACTE NECESARE
AFIȘAJ ÎN SCOP DE RECLAMĂ ȘI PUBLICITATE PERSOANE JURIDICE
- Anexa 14 Declaratie fiscala si decizie de impunere pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclama si publicitate PJ
- Anexa 15 Declaratie fiscala si decizie de impunere pentru stabilirea taxei pentru afisaj în scop de reclama si publicitate
- Cerere incetare structura afisaj
- ACTE NECESARE
SCUTIRI DE PLATĂ A IMPOZITULUI
CONTURI IBAN disponibile in vederea achitarii taxelor si impozitelor locale prin transfer bancar
Denumirea | Contul |
---|---|
Impozit pe clădiri și taxa pe clădiri persoane fizice | RO74 TREZ 2162 1070 2010 1XXX |
Impozit pe clădiri și taxă pe clădiri persoane juridice | RO24 TREZ 2162 1070 2010 2XXX |
Impozit pe teren și taxă pe teren persoane fizice | RO21 TREZ 2162 1070 2020 1XXX |
Impozit pe teren și taxă pe teren persoane juridice | RO68 TREZ 2162 1070 2020 2XXX |
Impozit pe teren și taxă pe teren extravilan persoane juridice | RO18 TREZ 2162 1070 2020 3XXX |
Impozit pe teren și taxă pe teren extravilan persoane fizice | RO18 TREZ 2162 1070 2020 3XXX |
Taxă asupra mijloacelor de transport persoane fizice | RO93 TREZ 2162 1160 2020 1XXX |
Taxă asupra mijloacelor de transport persoane juridice | RO43 TREZ 2162 1160 2020 2XXX |
Taxă afisaj în scop de reclamă și publicitate | RO73 TREZ 2162 1150 250X XXXX |
Amenzi circulație | RO48 TREZ 2162 1A35 0102 XXXX |
Venituri din concesiuni si inchirieri | RO22 TREZ 2162 1A30 0530 XXXX |
Taxe judiciare de timbru si alte taxe de timbru | RO79 TREZ 2162 1070 203X XXXX |
Taxe si tarife pentru eliberarea de licente si autorizatii de functionare | RO04 TREZ 2162 1160 203X XXXX |
INFORMAȚII UTILE
- Ghid ilustrativ impozit pe cladiri 2016
- Mod de completare declaratie fiscala pentru stabilirea impozitului pe cladirile rezidentiale PF
- Mod de completare declaratie fiscala pentru stabilire impozit pe cladiri nerezidentiale PF
Pentru orice alte informații vă rugăm să utilizați mijloacele electronice de comunicare puse la dispoziție de instituție: e-mail office@comunagilau.ro, impozite@comunagilau.ro
Telefon de contact 0264/371646, Fax 0264/371709